elperiodic.com
SELECCIONA IDIOMA
Castellano

La UA realitza un estudi clínic per a infants entre vuit i onze anys per al control de la miopia

La UA realitza un estudi clínic per a infants entre vuit i onze anys per al control de la miopia
  • L’estudi pretén comprovar l’eficàcia d’un tipus de lent d’ortoqueratologia per a alentir el progrés d’aquesta afecció

El Grup d’Òptica i Percepció Visual (GOPV) del Departament d’Òptica, Farmacología i Anatomia de la Universitat d’Alacant (UA) duu a terme un estudi sobre l’eficàcia d’un tipus de lent d’ortoqueratologia per a comprovar l’alentiment de la miopia.

Coordinat per l’investigador David P. Piñero Llorens, es tracta d’un estudi clínic per a avaluar l’eficàcia de les lents OKL SeeFree amb una zona òptica modificada per a frenar la progressió de la miopia en xiquets amb miopia lleu i moderada, comparant els resultats amb l’ús d’ulleres o lents tradicionals.

Amb aquesta finalitat, el grup d’investigació busca xiquets de vuit a dotze anys amb miopia que vulguen participar en un estudi clínic gratuït per al control de la miopia amb l’ajuda de lents d’ortoqueratologia. Aquest tipus de lents produeixen una reducció temporal de la miopia canviant la forma de la còrnia durant la nit. Estan fabricades amb una geometria i un material especial que «corregeixen i eviten l’augment de la miopia», segons explica Piñero.

Aquest estudi es realitza per a provar aquestes lents dels laboratoris Conóptica, que compten amb l’aprovació de l'Agència Espanyola del Medicament i que tenen «un nou disseny, la característica principal del qual és que la part central de la lent és personalitzable per a optimitzar el tractament».

David P. Piñero indica que la participació en l’estudi consisteix en onze visites d’aproximadament vint minuts al llarg de dos anys i assegura que «aquestes mesures no són invasives i no comporten cap efecte advers» i que «tot el material per a l’ús de les lents de contacte serà proporcionat de manera gratuïta als pacients». Fins ara, segons destaca, «els resultats són molt bons».

Per a poder participar-hi, especifica que els menors han de tenir una edat compresa entre els vuit i els dotze anys, que tinguen miopia lleu o moderada (menys de sis diòptries) i que no patisquen patologies oculars.

L’investigador de la UA assenyala que «la miopia està augmentant ràpidament i afecta cada vegada més a persones en edats primerenques» i que l’ortoqueratologia «ha demostrat que alenteix el creixement de la miopia, amb estudis que mostren una reducció del 43 % al 63 % en el creixement axial de l’ull».

Pujar