elperiodic.com
SELECCIONA IDIOMA
Castellano

El Consell de Govern de la Universitat d'Alacant aprova dilluns la investidura d'Emilia Casas com a doctora honoris causa

El Consell de Govern de la Universitat d'Alacant aprova dilluns la investidura d'Emilia Casas com a doctora honoris causa

    El Consell de Govern de la Universitat d'Alacant celebra dilluns que ve, dia 26 de maig, la reunió mensual ordinària en què, entre altres punts de l'ordre del dia, s'abordarà la proposta de nomenament com a doctora honoris causa d'Emilia Casas Baamonde.

    La proposta arriba després de l'acord del Departament de Dret del Treball i de la Seguretat Social i de la Junta de Facultat de Dret, amb els quals la jurista manté un estret vincle que es remunta a més d'una dècada. En tot aquest temps, la jurista, que actualment és presidenta emèrita del Tribunal Constitucional, ha participat en nombrosos congressos, jornades i actes celebrats en la Universitat d'Alacant, entre els quals destaca el XXXII Congrés Anual de l'Associació Espanyola de Dret del Treball i de la Seguretat Social, l'any 2022, i la celebració del patró dels juristes, Sant Raimon de Penyafort, en 2023, on va ser l'encarregada de pronunciar la lliçó magistral.

    Casas va ser la primera dona que va presidir el Tribunal Constitucional, però el seu caràcter pioner s'estén a altres facetes de la seua trajectòria professional, que destaca per la brillant carrera com a investigadora en l'àmbit del dret del treball i per haver dut a terme una importantíssima i nodrida trajectòria en l'àmbit institucional. Va ser la primera dona espanyola que va aconseguir una càtedra en Dret del Treball i de la Seguretat Social i va ser la primera dona que va presidir l'associació, tant nacional com internacional, d'aquesta disciplina.

    La reunió del Consell de Govern tindrà lloc, com és habitual, a la sala de juntes de l'edifici de Rectorat i Serveis Generals de la Universitat d'Alacant, a les 9.30 hores en primera convocatòria i a les 10.00 hores en segona, i estarà presidida per la rectora, Amparo Navarro.

    Després de les deliberacions, si es considera oportú, s'emetrà un comunicat amb els acords principals.

    Pujar