elperiodic.com
SELECCIONA IDIOMA
Castellano

El CIMAR rep el Premi EAR al millor equipament d'educació ambiental

El CIMAR rep el Premi EAR al millor equipament d'educació ambiental
  • Concedit pel Centre d'Educació Ambiental de la Comunitat Valenciana (CEACV), de la Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori

El Centre d'Investigació Marina de Santa Pola (CIMAR) de la Universitat d'Alacant (UA) ha rebut el Premi Educació Ambiental en Ruta (EAR) al millor equipament educatiu, concedit pel Centre d'Educació Ambiental de la Comunitat Valenciana (CEACV), de la Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori.

Aquest reconeixement posa en valor l'enfocament transversal i innovador de les propostes i activitats que es duen a terme en aquesta estació científica de la UA, així com el seu treball amb la comunitat local, i per integrar la investigació del medi marí amb l'educació ambiental.

L'acte de lliurament d'aquesta setena edició dels Premis EAR, celebrat ahir a la seu del CEACV a Sagunt, va comptar amb la vicerectora de Transferència, Emprenedoria i Divulgació Científica de la UA, M. Jesús Pastor Llorca, el professor emèrit i anterior director científic del CIMAR, Alfonso Ramos i l'actual directora científica del centre, Francisca Giménez, juntament amb les tècniques Irene Antón i Isabel Abel.

Per a la directora del CIMAR, «la importància d'aquest premi per part del CEACV és molt especial ja que posa de manifest l'intens treball que des de fa vint anys realitza l'equip professional i tècnic del CIMAR». Amb aquest reconeixement, «Santa Pola, en particular, i Alacant i la Comunitat Valenciana, en general, tornen a mostrar el seu estret vincle amb la mar donant suport a equipaments que serveixen de plataforma per a transmetre a les generacions futures la importància de preservar el Mediterrani i la seua riquesa ambiental, socioecològica i cultural», explica Giménez.

Els Premis EAR són un reconeixement al treball i l'esforç de les entitats valencianes compromeses amb l'educació i la conscienciació en matèria ambiental i que, a més, estan adherides a la Guia d'acció per a l'educació ambiental (EAR).

En aquest sentit, el CIMAR, adherit a aquesta guia des del mes de gener passat, consta d'instal·lacions com una biblioteca especialitzada, laboratoris d'investigació i de pràctiques, aula de conferències i sala d'exposicions sobre la vida marina. Tot això el converteix en un excel·lent enclavament per a desenvolupar activitats d’investigació, docència i educació ambiental.

Cada any, rep un nombre més elevat de visitants de centres educatius de la Comunitat Valenciana, d'associacions, personal investigador i estudiantat de l'àrea de Ciències del Mar, Gastronomia, Biologia, Publicitat o Informàtica. D'aquesta manera, el CIMAR és un punt de referència sobre assessorament i divulgació dels ecosistemes costaners i sobre la protecció de la biodiversitat marina, especialment d'espècies com la posidònia i els elasmobranquis, així com de l'estudi d'amenaces d'espècies exòtiques.

CIMAR

El Centre d'Investigació Marina de Santa Pola, dependent del Vicerectorat de Transferència, Emprenedoria i Divulgació Científica de la UA, va sorgir l'any 2005 fruit d'un conveni entre l'Ajuntament de Santa Pola i la Universitat d'Alacant. La seua missió principal és la transferència del coneixement marí a la societat amb la finalitat d'ensenyar com aprofitar els seus recursos de manera responsable i contribuir a conservar i protegir aquest fràgil ecosistema.

Pujar