PP: ‘PSPV i Compromís condemnen el patrimoni ceràmic de L'Alcora en permetre la retirada del panell de la 'Molt Noble'’
El 'Desacord de Progrés' de L'Alcora condemna el patrimoni ceràmic i cultural de L'Alcora en permetre la retirada del panell de la fàbrica la 'Molt Noble', arreplegat en el Catàleg del Pla General Estructural i catalogat com Bé de Rellevància Local.
El portaveu del Grup Municipal Popular, Vicente Mateo, ha denunciat la “doble vara de mesurar” de PSPV i Compromís que, d'una banda, “centren els seus quasi quatre anys de govern en la recuperació de la Real Fàbrica justificant la seua defensa al patrimoni però per l'altre es queden de braços creuats en permetre que s'elimine un panell que és Bé de Rellevància Local i molt significatiu per al patrimoni industrial de L' Alcora la conservació del qual va a suposar un cost mínim a l'ajuntament a diferència del cost elevat que va a suposar el projecte de la Real Fàbrica per a les arques municipals”.
Mateo, que ha assegurat que el PP “està a favor de la Real Fàbrica però en contra de les formes amb les quals s'ha dut a terme el projecte faraònic i de despesa milionària”, ha considerat “una incoherència total que els partits que es van repartir l'alcaldia abanderen i defensen el nostre patrimoni cultural i ceràmic quan els interessa i, quan no, no facen la suficient força i permeten que un emblema per als veïns com la 'Molt Noble', molt arrelat per al poble, i que és un símbol de l'herència de la ceràmica artística, desaparega de la nit al dia”.
“Incoherència de PSPV i Compromís que ressalta amb la postura coherent i responsable que sempre ha mantingut el PP en la defensa del patrimoni cultural i artístic” ja que, tal com ha recordat Mateo, en l'etapa de govern del Partit Popular “ja ens vam haver d'enfrontar a la intenció del propietari de retirar el panell i ens vam oposar a la seua retirada en entendre que estava dins del catàleg local del patrimoni del nostre poble i ara des de l'oposició tampoc anem a permetre que la tebiesa amb la qual el 'Desacord de Progrés està portant el tema acabe amb un emblema de la nostra ciutat”.
Tant és així, ha criticat el regidor del PP que des del govern local “en un exercici d'obscurantisme i irresponsabilitat s'ha intentant portar el tema amb total discreció i opacitat i dur a terme la seua retirada de manera exprés sense fer molt soroll fins al punt de passar-ho per plenari a través d'una resolució d'alcaldia emmascarada en la qual sol·licitaven l'ocupació de via pública en la calle Pintor Ferrer sense especificar els motius reals de la resolució”. “No poden passar de puntetes sobre un tema com aquest en el qual podrien estar incorrent fins i tot en una irregularitat administrativa en tractar-se el panell d'un element protegit”, ha censurat Mateo.
Per aquest motiu, des del PP que “sempre hem entès que el panell de la 'Molt Noble' és una peça que ha d'estar protegida i conservada com un element més del patrimoni del poble anem a exigir al govern de PSPV i Compromís que paralitzen immediatament els permisos i llicències que s'han atorgat per a llevar el panell, que comencen a lluitar de manera real pel nostre patrimoni i es posen a treballar per a negociar i acordar amb els propietaris una alternativa que beneficie a totes les parts i que no passada per privar als alcorinos d'un element que ja forma part del nostre patrimoni i que considerem com del poble”.