El Campus Alcoi-UA presenta una vintena d’activitats en la seua nova programació cultural
Conferències, taules redones, cicles de cinema, cursos i presentacions de llibres de gener a juny, amb el patrocini de Fundació Mutua Levante
La Universitat d’Alacant ha presentat avui en roda de premsa la nova programació cultural dissenyada per al Campus Alcoi-UA, un programa integrat per una vintena d’activitats que es duran a terme de gener a juny, amb el patrocini de la Fundació Mutua Levante.
El programa inclou conferències, taules redones, cicles de cinema, cursos i presentacions de llibres, tal com han detallat en la presentació Catalina Iliescu, vicerectora de Cultura, Esport i Extensió Universitària de la UA; Pep Jordà, patró de la Fundació Mutua Levante, i Antonio Belda, coordinador tècnic d’activitats culturals del Campus Alcoi-UA.
La primera activitat tindrà lloc dilluns, 20 de gener, a les 19 hores, a l’auditori de la Fundació Mutua Levante, i marcarà el començament del Programa de Conferències d’Extensió Universitària, «Conoce a tus vecinos. Un proyecto fotográfico para descubrir la biodiversidad que te rodea», a càrrec d’Alfonso Lario, fotògraf de natura i educador ambiental. La segona conferència d’aquest programa serà impartida per la professora de la UA Aitana Pastor, que parlarà d’«Esllavissades i risc d’inundació a Alcoi» (10 de febrer,19 hores). La tercera conferència «Del laboratorio de neurobiología a la clínica. La ciencia básica detrás de terapias de ceguera», serà impartida per Laura Fernández Sánchez (UA), el 17 de febrer a les 19 hores. Carlos Gosálbez (Serteco) oferirà una «Xarrada tècnica d’economia» (10 març. 19 hores); el 21 abril (19.00 hores) serà el torn de «Productes naturals i reciclats per a donar color en tèxtil i ceràmica», a càrrec de Bàrbara Micó (UPV), i conclourà el programa amb «La contaminació de la Terra a la vista dels satèl·lits», per Luis Guanter (UPV), en data per concretar.
El programa ha dissenyat també quatre taules redones a l’auditori de la Fundació Mutua Levante, totes a les 19 hores: «Plaques fotovoltaiques a la Vall de Polop» (29 gener); «Ungulats i danys agrícoles i accidents» (11 de febrer); «Paisatge i territori» (20 de març), i «Riscos ambientals a Alcoi» (24 d’abril).
El cinema tindrà cabuda amb quatre propostes: Cinema per a Majors, el cicle de projeccions en versió original (italià, anglès, alemany i valencià) en col·laboració amb l’Escola Oficial d’Idiomes, Cinema per a Centres Educatius, i un quart cicle de cinema titulat «Ells ho van veure primer». Les projeccions tindran lloc a l’auditori de la Fundació Mutua Levante.
La proposta cultural inclou dos cursos en l’Estació Científica Font Roja-Natura: Curs de Cultiu de Bolets (6 i 7 de juny) i Curs de Flora i Vegetació a la Font Roja (14 de juny).
El programa es completa amb tres presentacions de llibres, també a l’auditori de la Fundació Mutua Levante: el 27 de gener, Francesc Llorca presentarà Peix i sal. Història lèxica de la saladura; el 12 febrer es presentarà La península de las casas vacías amb David Uclés, i el 24 de març arribarà El secret de Safira, amb Esther Vizcarra. Les tres presentacions seran a les 19 hores.