Alboraia ret homenatge a Manolo Gil: professor, actor i director que va inaugurar el Teatre l'Agrícola
El pare de la variada programació cultural alboraiera també dona nom ara a l'Escola Municipal de Teatre i
L'Ajuntament d'Alboraia ha homenatjat la figura de José Manuel Gil Baquero, pare de la variada programació cultural municipal després d'inaugurar el Teatre l'Agrícola en 1997. L'acte, celebrat en el mateix espai que va obrir, va congregar a familiars, coneguts i veïns i veïnes en record del professor, actor i director de teatre alboraier.
L'alcalde d'Alboraia, Miguel Chavarría, i la regidora de Cultura, Conxa Villena, van recordar a Manolo Gil durant l'homenatge, que va comptar amb representacions artístiques, lectures i moments emotius. I és que Manolo Gil somiava amb un espai de dansa, cinema, teatre infantil, sarsuela, òperes, activitats d'associacions, presentacions de falles, jazz, tallers de cinema, etc., arts en la seua majoria que hui conformen la programació cultural alboraiera, clau a la comarca.
No és l'únic acte d'homenatge que ha realitzat l'Ajuntament. Des d'ara, l'Escola Municipal de Teatre, en les quals es formen grups en les arts escèniques, portarà el nom de Manolo Gil. A més, el fons 'Josep Manuel Gil' de l'Arxiu Municipal ha incrementat el seu material amb la donació familiar de documentació personal i identificativa, treballs acadèmics, guions i tríptics de la seua activitat acadèmica i pintures, llibres, material audiovisual i més.