Castellano

Ni panquemao ni mona: aquest és el dolç que ho està petando aquesta Setmana Santa en la Comunitat Valenciana

Ni panquemao ni mona: aquest és el dolç que ho està petando aquesta Setmana Santa en la Comunitat Valenciana
  • Un pastisser valencià revoluciona la Setmana Santa amb aquest dolç que ningú esperava

El pastisser albalenc, David Esteve, s'ha alçat amb el 1r premi de ‘Innovació’ i 2n premi en la categoria de Mona de Pasqua, del 38é Concurs de Dolços de Pasqua 2025, que organitza cada any el Gremi de Forners i Pastissers de València, amb el patrocini de la Diputació de València.

David Esteve Pastisseria, ens té acostumats, a trobar-ho en les primeres posicions dels més prestigiosos concursos nacionals i internacionals, gràcies al seu gran talent i al treball incansable que realitza en cada elaboració al costat del seu equip. Una aposta per la innovació que implica moltes hores d'investigació per a conjuminar la tradició i nous formats, com és el cas d'aquest Pascuattone. Una nova creació que, segons David Esteve, «sorgeix de la idea de fer un panquemao amb la pasta del panettone usant els ingredients més característics de la nostra zona». Entre els ingredients trobem, «carabassa i moniato confitats, anous, xocolate pur i taronja», una combinació amb la qual aconsegueixen imbuir-nos en l'essència de la Setmana Santa amb cada mos.

El Pascuattone, s'ha convertit en tot un reclam per als amants de la bona rebosteria, i concretament de la rebosteria ‘pascuera’, ja que, segons l'alma mater de la pastisseria, situada en el Carrer de Borriana, 17 de València, «la resposta dels clients està sent magnífica, no donem proveïment i s'està venent molt bé».

L'equip de David Esteve Pastisseria, està molt satisfet amb l'obtenció d'aquest reconeixement perquè, «és el que volíem aconseguir i hem treballat molt per a aconseguir-lo».

A aquest premi d'innovació, David Esteve, suma també el segon lloc en la categoria de Mona de Pasqua. Un dels dolços típics d'aquesta època de l'any i de major acceptació, especialment entre els més xicotets, i que simbolitza que la Quaresma i les seues abstinències s'han acabat.

Quina serà la pròxima creació amb la qual ens sorprenga el pastisser albalenc?, segur que no tardarà a arribar i que serà deliciosa.



Pujar