elperiodic.com
SELECCIONA IDIOMA
Valencià

Música coral brasilera al Castell d’Alaquàs

Música coral brasilera al Castell d’Alaquàs
  • El monument acull amb èxit de participació el concert oferit per la Coral Expresso25 de Porto Alegre

MÁS FOTOS
Música coral brasilera al Castell d’Alaquàs - (foto 2)

El Castell d’Alaquàs va acollir ahir dijous el concert Coral Expresso25 de Porto Alegre (Brasil) organitzat per l’Ajuntament d’Alaquàs i l’Associació Cultural Divisi de València. Més d’un centenar de persones van gaudir d’aquesta innovadora experiència per a la música coral. L’Alcaldesa d’Alaquàs, Elvira García Campos, va presenciar l’actuació i va obsequiar al director de la coral, el mestre uruguaià Pablo Trindade-Roballo amb unes serigrafies del Castell d’Alaquàs.

El grup Expresso25 és un grup musical sorgit l’any 1964 i dirigit des d’octubre de 1996 pel mestre uruguaià Pablo Trindade-Roballo. El grup va passar a interessar-se per la música brasilera i a buscar nous llenguatges per a la música coral. Sorgeix en aquest context, una nova expressió estètica per a la música coral que interpretaven, que va resultar en el llançament, l'octubre de 2003, de l'espectacle "Expresso 25 MPB em sopar", juntament amb el CD "Expresso 25 MPB vocal", premiat com a "Millor Intèrpret de MPB" en els importants Premis Açorianos de Música de 2004 a Porto Alegre.

L'experiència gratificant, innovadora i provocativa per al grup, el va portar a utilitzar definitivament la denominació "Expresso 25", per representar el seu actual treball artístic.El grup Expresso 25 té com a focus el desenvolupament de l'harmonia vocal i les seues possibilitats, embolicant 27 veus, aprofitant els arranjaments i composicions de Pau Trindade-Roballo, que sempre produeix una nova proposta estètica integrant el popular i el erudit, tant amb obres originals com amb arranjaments de grans compositors de Brasil. El grup utilitza en el seu treball, cant, expressió corporal, percussió corporal i instrumental, presentant ritmes del seu país i altres llatinoamericans, més que pretenen sonar sempre de forma universal.

Subir